We organiseren regelmatig meetups en opleidingen over human-centered design en service design. Op deze pagina vind je een up to date overzicht van onze agenda.

Meetup: Storyboarding your user’s journey

24 juli 2018 – evening session – Brussels
Our Meetups are in English

In our series about Design Thinking tools, guest speaker Frederik Vincx will teach us how storyboarding is used to tell a visual story about a product. A story that connects to your audience on an emotional level. During this hands-on workshop you’ll use the popular Heroes Journey storytelling format to draw engaging stories about your users. No drawing skills required.

Check out the details


Opleidingsdag: ONTWERPEND DENKEN / DESIGN THINKING

14 September 2018 – volledige dag – Gent
De opleidingstaal is Nederlands

Een introductie in de creatieve methode van design thinking of ‘ontwerpend denken’. Het bottom-up ontwerpen van diensten met design methoden noemen we human-centered design en service design. We doorlopen alle stappen van dit mensgericht ontwerpproces om tot nieuwe oplossingen te komen. Zo ervaar je meteen wat de voordelen zijn van deze aanpak. Doen is het sleutelwoord. Na deze interactieve vorming heb je voeling met de voordelen van design thinking.

We gebruiken creatieve methodieken die meteen inzetbaar zijn in jouw organisatie of bedrijf. We vliegen er direct in. Niet te veel praten dus, maar vooral doen! We willen hiermee inspireren tot een nieuwe manier van werken.

Bekijk de details
Schrijf je in


Opleidingstweedaagse: CO-DESIGN SESSIES ORGANISEREN

28 September en 12 oktober 2018 – volledige dag – Gent
De opleidingstaal is Nederlands

Leer alles over co-design sessies: samen met je doelgroep nieuwe ideeën en prototypes voor jouw product, dienst of beleid ontwikkelen.

Een co-design sessie is een stap binnen een proces waarbij je samen met je doelgroep ideeën en prototypes (testmodellen) voor je product, dienst of beleid ontwikkelt. Het bottom-up ontwerpen van diensten met design methoden noemen we human-centered design en service design. Typisch bij co-design vanuit human-centered design is dat er gemaakt wordt eerder dan gepraat. Het maken en dus ook visualiseren helpt bij het communiceren en uitwerken van ideeën. Er wordt gefocust op oplossingen en niet te lang stilgestaan bij de problemen.

Bekijk de details
Schrijf je in