Klant: GTB

Uitdaging

Hoe kunnen we werkzoekenden met een arbeidsbeperking inspireren en tegelijk de kernwaarden van GTB overbrengen?

Opdracht

De website gtb.be was met de jaren verouderd geraakt en slaagde er niet in de visie en dynamiek binnen GTB aan de buitenwereld te tonen. GTB wou een efficiënte, intuïtieve en voorspelbare website die aantoont wat de slagkracht van de organisatie is.
In plaats van dat aan te pakken vanuit hun eigen perspectief, besloot GTB de vraag om te keren: wat verwacht ons doelpubliek van onze website? Op die manier werken kon GTB niet zelf en besloten we de hulp in te roepen van Twisted Studio.

Aanpak

Twisted Studio begeleidde het traject in partnerschap met GTB, waarbij GTB onderzoeks- en testactiviteiten zoveel mogelijk zelf uitvoerde. Twisted Studio tekende een UX-design traject uit om de structuur en inhoud van de nieuwe website te bepalen.

Met onze coaching bracht GTB de noden van de verschillende doelgroepen in kaart. Samen met de doelgroep werden oplossingen voor de belangrijkste uitdagingen bedacht en daarna getest.

Resultaat

De vernieuwde gtb.be helpt verschillende doelgroepen te begrijpen wat GTB doet en wat ze kunnen betekenen. De focus ligt op snel een antwoord te vinden op zijn/haar vragen. We inspireren door getuigenissen en succesverhalen, waarbij belangrijk is niet klef over te komen.

Toegankelijkheid en doorzoekbaarheid van de informatie voor verschillende doelgroepen bleek heel cruciaal. Hieraan werd extra aandacht besteed.

Overzicht alle projecten